Je oficiální, že Rebel Moon – Part One: A Child of Fire je na prvním místě sledovanosti na Netflixu. Tento sci-fi film byl nejsledovanějším titulem na Netflixu po svém debutu ve čtvrtek 21. prosince s počtem 23,9 milionů zhlédnutí.
Epický film si dle Netflixu zaslouží epické představení, takže Netflix vzal fanoušky na cestu na měsíc a zpět, pořádal pro ně zážitková setkání, ukázky pro fanoušky a masivní “moon takeovers” po celém světě.
Rebel Moon je originální sci-fi film režiséra Zacka Snydera o klidné měsíční osadě v nejvzdálenějších koutech vesmíru, která se ocitne ohrožena armádami tyranského vůdce, a tajemné cizince jménem Kora (Sofia Boutella), která se stane jejich nejlepší nadějí na přežití.
“Byl to opravdu bezkonkurenční zážitek představit Rebel Moon globálnímu publiku a jsem nadšený, že je film #1 po celém světě,” uvedl Snyder ve svém prohlášení. “Máme nejoddanější a nejvěrnější fanoušky na celém světě, které si může každý filmař jen přát, a vidět, jak jsou konzistentně podporováni, byl obrovským odměňujícím zážitkem. Jsme nadšeni, že přijímají nový svět, který jsme vytvořili v části 1, a těšíme se, až budou pokračovat v cestě příští rok s druhou částí.”
Odpočet k Rebel Moon začal toto léto v červnu, kdy Netflix představil 11 tisícům fanoušků osobně a milionům dalších online poprvé ukázky filmových záběrů na akci Tudum od Netflixu v São Paulu. Poté v srpnu na Gamescomu v německém Kolíně nad Rýnem (poprvé na největší herní akci na světě) byl uveden teaser traileru filmu a v listopadu byl odhalen plný trailer v americkém vysílání tím, že byli hráč NFL Julian Edelman a Zack Snyder přeneseni na vzdálený měsíc Veldt.
Během týdne před uvedením filmu na Netflixu došlo k uspořádání série “moon takeoverů” na různých místech a v různých formátech, které představily film světu fanoušků. Během vánočního ruchu v Londýně a Miláně byl ohromen dav obrovskými instalacemi měsíce obklopenými pšeničnými poli vedle ikonické Tower Bridge a Piazza Gae Aulenti od 15. do 17. prosince.
V Polsku Netflix využil ve stejnou dobu Lublinský hrad, kde zavěsil obrovské měsíční sochy oživené promítanými scénami z filmu. Vzrušení pokračovalo v Indonésii 16. prosince, kde na Senayan Trade Center (STC) v Jakartě Netflix nainstaloval obrovskou, nápadnou planetu s osvětlenými 3D kruhy nad obrovským billboardem filmu. Dne 18. prosince došlo ke čtyřdennímu převzetí stanice Národní divadlo v norském Oslu, kde byly vedle sebe zavěšeny desítky digitálních obrazovek a bannerů vedle speciálně postaveného měsíce s kruhy.
Jako velkolepé finále v období od 18. do 20. prosince Neflix vytvořil první dronovou show svého druhu ve Sphere v Las Vegas, kde vznikla 3D scéna s tajemným Jimmem obklopeným stovkami dronů firefly.
V České republice se především v Praze objevilo množství reklam na Rebel Moon. Podle kritiků se jedná o směs Hvězdných válek, Pána prstenů s dalšími fantasy náměty historie. Epický příběh bude pokračovat druhým dílem Rebel Moon – Part Two: The Scargiver dne 19. dubna 2024.
Zdroj: Netflix